קורס המיועד לעובדי המנהל בשירות יחידות הסיוע שליד בתי המשפט ובתי הדין הדתיים בנושא הרחבת הכלים המקצועיים ומיומנויות
רציונל
עובדי המנהל העובדים בשרות יחידות הסיוע, הנם חלק מהמערך השלם של צוות עובדי השירות הפוגשים את הלקוחות. הם נדרשים לעבוד בשותפות עם הערכאות השיפוטיות ועובדי יחידות הסיוע וההנהלה.
לקוחות שרות יחידות הסיוע, מגיעים בעיצומו של משבר פרידה וגירושין. משבר זה מלווה לא אחת בעוצמות ובתגובות רגשיות גבוהות.
עובדי המנהל נדרשים להכיר ולהבין את הדינמיקה המתקיימת בין ההורים המצויים במצבי סכסוך וגירושין, לתת שירות מקבל ואמפטי לצד היכולת לדעת כיצד להתמודד עם מצבים מורכבים.
אוכלוסיית היעד
עובדי מנהל, העובדים בשרות יחידות הסיוע ואשר נבחרו על ידי מנהלי השרות כמתאימים להכשרה.
מטרת ההכשרה
• הכרת החזון של השרות.
• הקניית ידע בתחום דינמיקת היחסים המשפחתיים בפרידה וגירושין ובנושא אלימות במשפחה.
• הקניית מיומנויות בהתמודדות עם מצבי קונפליקט והתנגדות.
• חיזוק תחושת השייכות לשרות והיכולת לפעול על פי עקרונותיו.
• הקניית מיומנויות להתמודדות עם מצבים מורכבים.
• הקניית מיומנויות לעבודה בשותפות.