הסמכה לתפקיד רכז.ת טיפול
רציונל
תפקיד רכז.ת הטיפול במסגרות החסות מאגד דרישות מגוונות מנושא התפקיד. הרכז.ת נדרש.ת למיומנויות אינטגרטיביות הן בתחום ריכוז וניהול צוות, והן בתחום הידע של העבודה הסוציאלית: היכרות עם דרישות החוק, גיבוש והבניית תפיסה טיפולית, שיתופי פעולה הן עם נושאי תפקיד נוספים במעון והן מחוצה לו- עו"ס לחוק הנוער, ק. מבחן, עו"ס קהילה. להוות כתובת לצרכי הדרכה, ללוות ולהנחות את הצוות הטיפולי כמו גם את הצוות הרב מקצועי. בנוסף, על הרכז.ת להוביל בנית תכניות טיפול לנערים.ות ולפקח על ביצועם ועל איכותם כנדרש בתקני הטיפול תוך מתן מגוון מענים לצרכים המשתנים ברמת הפרט והמסגרת.
התפקיד דורש מיומנויות אבחון ואינטגרציה על כל רצף השהות במסגרת, מהקליטה ועד לסיום ההתערבות. כל אלו נדרשים במערך הטיפול במסגרות חסות הנוער שהינן מגוונות וכוללות עשרות מסגרות להן אפיון תוכן אחר: חלופות מעצר, קורות גג, דירות מעבר, מעונות ממשלתיים והוסטלים. כאשר כל אחת מהמסגרות נבדלת מרעותה ברמת ההגנה ודפוסי הטיפול המתקיימים בה: מרחב מגן, מרחב קידום, מרחבי השילוב ומרחבי ההתערבות במשבר.
אוכלוסיית היעד
עו"ס הרשומ.ה בפנקס העו"סים, אשר מתפקד.ת כרכז.ת טיפול באחת ממסגרות רשות חסות הנוער.
נדרש ידע מקדים והיכרות עם חוקי הנוער (טיפול והשגחה/ שפיטה ענישה ודרכי טיפול).
מטרות התכנית
- הקניית ידע ומיומנויות נדרשים ורלוונטיים למילוי התפקיד
- ביסוס תפיסת התפקיד והזהות המקצועית של רכז.ת הטיפול
- הנחלת ידע עדכני בשלושה תחומים: טיפול, ניהול ותכני העשרה
- חיזוק מיומנויות אבחון והתערבויות שיטתיות מתוכננות
- חיזוק יכולת עבודה עם שותפים וקבלת החלטות במצבים מורכבים
- העשרה וסדנאות